Sidor

torsdag, februari 5

FYND! :D




Jag gjorde ett riktigt fynd häromdagen. Ni ser dockorna med broderigarn? En docka brukar normalt kosta 10-12 kr, och det här är 48 stycken i olika färger. Dvs en kostnad på ca 480- 576 kronor.
Jag fick dem för 120 kr, och gjorde därmed världens kap. Garnbutiken i stan har bytt leverantör av den här sortens garn och säljer därför dessa i påsar om fyra dockor á 10 kronor. Man kan inte annat än fylla på garnförrådet, även om man har en ekonomi på minus. :P

Bilden med en massa olika Hello Kitty-bilder på är en bild för att visa hur jag gör mina möster. Eller ja, hur jag kan göra dem :P Just det där broderiet ligger just nu på torkning. Ja, du läste rätt, TORKNING. Jag har nämligen limmat och kladdat med det en del, för det ska bli ett hårspänne till Myntans dotter. *nicka*
Och just för tillfället sitter jag och broderar på en egendesignad delfin, som en delfintokig människa i gruppen ska få. Håller även på med en hårgrunka till mig, som bland annat innehåller mitt namn och tetrisbitar i korsstygn. Jag rapporterar såfort jag hinner.

/Trollis the Übermighty





3 kommentarer:

  1. Fuuuusk! *avundsjuk*

    Du, du borde lägga upp en snitsig liten instruktion på hur du gör när du monterar ett broderi. Mitt senaste var fuskverk eftersom det var inramat, endast pressat. :O

    Gief allmänna tips. ;)

    SvaraRadera
  2. Men.. Men.. jag monterar dem knappt :O
    Fast jag ska berätta om Hello Kitty historien snart, när jag väl.. orkar. Och den har sitt sätt att monteras på xD

    SvaraRadera
  3. O_o Menmenmenmen!

    Den låter som att den borde vara kusin med hur jag monterade alla små broderier på kartongbitar. Maaaaassa lim. :D

    SvaraRadera

En kommentar kanske? Eller ett roligt skämt? :D