Sidor

torsdag, november 25

Mer mat!

Jag fortsätter lite på matspåret från inatt, jag måste få säga att jag verkligen ÄLSKAR mat som är enkel att laga.

Middagen idag var sådär löjligt enkel att göra, men med bra smak och snyggt utseende. Allt gjordes på EN plåt i ugnen. Vad det blev? jo:
Fiskcrispies och Klyftpotatis. Klyftpotatis är för mig något lyxigt som man äter vid festliga tillfällen, men det håller på att ändras när jag verkligen insett hur enkelt det är att göra.


Kvällens enkla middag:
Slå igång ugnen på ca 200 grader.
Skär upp potatisen i klyftor. (jag fuskar och skär nästan skivor, och har skalet kvar, det blir knaprigare så)
Lägg potatisen på en plåt, skvätt över lite matolja och strössla med kryddor, som tex. salt och oregano.
In med plåten i ugnen i ca 10-15 minuter.
Ta ut plåten, lägg på önskat antal fiskbitar och skjutsa in allt i ugnen igen i kanske 10-15 minuter.
Håll lite koll på maten och plocka ut när kalaset ser färdigt ut.
Servera bara som det är eller med lite grönt och kanske sås? (jag älskar hollandaise-sås...) 
ÄT! :D

//väldigt mätt Troll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En kommentar kanske? Eller ett roligt skämt? :D