Sidor

måndag, november 22

Växtfärgnings förberedelser - bildkavalkad!

Ni minns lajvet jag skrev om? Pleu och jag spelade sömmerskor och växtfärgade på lajvet. Men det krävdes en massa förberedelser, inte så tråkigt som jag hade trott, jag hade faktiskt väldans kul. Speciellt när vi tvättade garnet, jag blev blöt in på bara småbyxorna!

(Pleu skriver just nu en massa om hur man växtfärgar, kika in där vettja!)

Här kommer iallafall en hel bunt bilder från förberedelserna:
 

Ta isär stora härvor till lagoma härvor och knyta om. Sen göra minihärvor av nystan och knyta om. 







Många minihärvor!








Monsterhärvan och lite random garner.











Bada garn med alun :)













Får inte gå över 90 grader fick jag lära mig!







//Växtfärgarnooben Troll.

2 kommentarer:

  1. Många minihärvor och en ninjapleu! :D

    Din länk till mig verkar broken dock. :(

    SvaraRadera

En kommentar kanske? Eller ett roligt skämt? :D