Sidor

onsdag, december 1

Vinterns varmaste mössa

Jag hittade tillbaka till min nålbindningsteknik. Det jag behövde var att lägga ifrån mig boken med instruktioner, för jag insåg att jag har (som med så många andra hantverkstekniker) lärt mig själv och då troligen gör på ett annorlunda vis.
Glad över att kunna nålbinda igen har jag nu börjat med en mössa, sömmad i lovikkagarn. Tanken är att den ska fodras med kaninskinn så att det blir riktigt riktigt varm. Har jag lite tur blir det nog snyggt oxå :)

Tidigare idag hade jag en liten smula ångest över att jag inte kunde hitta något av allt det som jag ville hålla på med, varken lovikkagarnet, korsstygnsmappen, yllebroderibitarna eller något annat. Tills jag kollade i en låda vid sängen. Där fanns nästan allt! Det var nästan så att jag hoppade upp och dansade utav glädje över vad jag hittat.

Det är underbart att vara lättroad!
/Trollis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En kommentar kanske? Eller ett roligt skämt? :D