Sidor

lördag, januari 8

Lenore


Hejsan hoppsan! 
Jag tänkte berätta att jag har en hobby som kanske inte så många vet om, jag "samlar" på dockor. En viss sorts dockor som kallas "BJD", googla det så får ni mer info. De här dockorna är rörliga i sina leder och deras anatomi liknar människans mycket. 
Jag har en docka sedan några år tillbaka, Luca heter han och häromdagen flyttade tösen Lenore hit.
På bilden håller jag på att nåla upp ett grundmönster på henne, det blir ju alltid enklare att sy kläder om man slipper göra ett nytt mönster varje gång :P
Jag gillar de här dockorna för att de är otroligt vackra, roliga att fota, hitta på historier om och framför allt, underbara att sy kläder till! 
Lenore är ca 60 cm hög när hon står upp, så det är inte mycket tyg som går åt att så kläder till henne vilket helt klart är ekonomiskt. Hehe.
Just nu spenderar jag dagarna med att gosa med katterna, sy på ett pennfodral till Hanna, hemliga födelsedagspresenter och virkar på en grön fin peruk till Lenore. Loppan (eller om det var Pixl?) tog en bild på mig medan jag höll på att virka:


Nu ska jag snart gå och lägga mig, det väntar en pysseldag med Sofia och Hanna imorgon, nattinatt!
/Trollis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En kommentar kanske? Eller ett roligt skämt? :D