Sidor

torsdag, februari 21

Att skapa eller att icke skapa... SKAPA FÖR FAN!

Kort dag i skolan imorgon och sen är det sportlov.

Det här här är mina planer:

Jag ska pyssla och vila. Bara pyssla och vila. Jag tänker inte LYFTA ETT FINGER i onödan.
Inte tänka på skolan, på alla måsten och så vidare, för jag ska vara LEDIG.

Härmed lovar jag mig själv att det får vara så.
Jag har massor av idéer av saker jag vill göra intryckta långt bak i skallen, jag har massor av pins på Pinterest, inspirationsbilder från Instagram, pysselgrupper på Facebook, tankar nedkluddade i min skissbok, u name it.

Sen vet jag inte riktigt vad jag ska pyssla med, men det får visa sig. Just i den här minuten har jag snurrat in på smycken, av pärlor, skinn, garn, tyg, läder, trä, metall, lera... Helst av allt vill jag bara sluta skriva här, gå ifrån datorn, hämta min ena 45-liters ikea-plastlåda där jag har lösa pärlor blandade, rota runt i den, hälla ut allt på golvet och plocka med pärlorna, titta på dem och bara skapa...
MEN. Det får vänta tills jag kommer hem imorgon. Fokus på sista skoldagen. FOKUS!

Jag längtar så förbannat till imorgon eftermiddag. En vecka av bara kreativt skapande.... Åh!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En kommentar kanske? Eller ett roligt skämt? :D