Sidor

söndag, februari 24

Söndagångest

Imorgon är det Måndag.
Det sitter hårt i kroppen och sinnet att "imorgon är det skola, upp i tid och iväg och gör det du måste."

Men idag är det inte så. Idag är det Söndag, dagen före SPORTLOV. Ledig, ledig, ledig.
LEDIG FÖR I HELVETE!
Så skulle hjärnan kunna slappna av kanske? Sluta se "måsten" under veckan, sluta göra planer som stressar, sluta med att bara se de dagar som har något inplanerat. Det finns faktiskt tomma dagar där emellan.
Som typ... Idag, imorgon och Onsdag.
Torsdag är nästan ledig, det blir besök på kvällen, men det är bara två människor som jag trivs med. Ändå känns den dagen då "uppbokad".
Fredag är det fest för att fira fröken Nergård som fyller 20, Lördagen är den Ewa som har middag/fest för att fira sin födelsedag och Söndagen, ja, den är ju en Söndag - dagen före Måndagen...

På mina lediga dagar är tanken att jag ska klämma in ett besök hos Pleu i Heby, ett knappkalas med Hanna, ett besök hemma hos mamma och farmor m.m.

Vars tog min "baaaaara pyssla"-plan vägen? Nej, det här funkar inte. Jag måste VILA.
Prioritera, omstrukturera och planera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En kommentar kanske? Eller ett roligt skämt? :D