Sidor

måndag, oktober 7

GBP

Vet ni, jag är livrädd.
Överlycklig, förväntansfull, orolig, stressad, motiverad, gråtfärdig, överväldigad och livrädd.
Det är inte långt kvar nu. Första remissen gick för över ett och ett halvt år sedan, och utrdningen har pågått i ett år ungefär.
I Torsdags var jag på en gruppinformationsträff i Västerås tillsammans med ett gäng andra som "klarat" sin utredning. En sista stor genomgång av allt. Av själva operationen, kostråden för både innan och efter operation, sjukgymnastik, eventuella komplikationer, vården efteråt, mediciner och allt vi skulle kunna behöva veta.
Mina p-piller kommer tex. vara helt overksamma, så för att slippa mens och oönskade barn lär jag byta till P-stav. Levaxinet kommer jag behöva kolla styrkan på flera gånger under läketiden efter operationen.

Det var en man på informationsträffen som frågade hur lång väntetid det var till operation nu. Om det skulle vara i höst, till jul, till nyår eller till påsk?
Svaret var lite lätt chockande. Kirurgen sade att vi beräknades TILL JUL! 
Det är inte långt kvar till jul. Och det är ännu mindre tid kvar tills det är dags att börja med shake-dieten, som ska pågå i en månad innan själva operationen. 

Det är verkligen på gång, det händer, och det händer NU!
Vi fick alla order om att gå och köpa stegräknare, för att hålla koll och försöka gå så nära 10.000 steg om dagen, och att börja motionera mer och gå ner så mycket i vikt vi bara kan inför operationen.
Så varje dag nu skriver jag upp hur många steg jag tar, undviker socker och ja... peppar och förbereder helt enkelt.

Oh well, det här blir bra i slutändan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En kommentar kanske? Eller ett roligt skämt? :D